Netwerkmarketing – Hoe ga je van een baan naar netwerkmarketing en is het het waard?
Overgang van een baan naar netwerkmarketing kan een uitdaging zijn
Als je een groot aantal mensen vraagt om hun ultieme bedrijf of carrière in detail te creëren, met een lijst van de specifieke dingen die ze zouden willen hebben en dingen die ze zouden willen vermijden, zouden ze hoogstwaarschijnlijk lijsten hebben die lijken op de onderstaande:
Vind ik leuk
Positieve sfeer – Great product / dienst – Onbeperkt inkomen – Passief inkomen – Geniet van de peopl e met wie je werkt – Time vrijheid – Het werk is iets zinvols – Ruimte voor persoonlijke groei – Veel extraatjes – Internationale mogelijkheden – Bijdrage aan goede doelen – een laag risico – Lage opstartkosten – Economy-proof – Fiscaal voordeel – Plezier!
Houdt niet van
Baas – Woon-werkverkeer – Wekkers – Werkschema’s – Andere werknemers – Politiek, kliekjes en compromissen – Discriminatie – Onderwijsvereisten – Gebrek aan voordelen – Gebrek aan opleiding – Gebrek aan vooruitgang – Gebrek aan waardering/respect – Gebrek aan uitdaging – Gebrek aan ondersteuning – Niet genoeg loon – Werk niet leuk – Geen plezier!
Aangezien de meesten van ons al weten wat een JOB is, wil ik ook graag uitleggen wat netwerkmarketing is (en niet is), dus we zijn absoluut duidelijk over ons onderwerp. We beginnen dit overzicht met een definitie van enkele van de belangrijkste marketingtermen:
Marketing :
Betekent eenvoudigweg het verplaatsen van een product/dienst van de fabrikant of aanbieder naar de consument.
Detailhandel :
Dit is wat de meeste mensen zien als ‘verkopen’. Dit is inclusief productverkoop van winkels, kruidenierswaren, warenhuizen, drogisterijen, enz.
Directe verkoop :
Dit omvat meestal product- of servicedemonstraties of huis-aan-huisverkoop voor artikelen zoals verzekeringen, kookgerei, encyclopedieën, Fuller Brush, Avon-producten, evenals thuisfeesten voor dingen zoals Tupperware, sieraden, scrapbooking, enz. Directe verkoop kan kan ook per postorder. Bij direct selling bedrijven werk je voor dat bedrijf. Als je besluit te stoppen en naar een ander gebied te verhuizen, moet je helemaal opnieuw beginnen.
Netwerkmarketing :
Deze vorm van marketing wordt ook wel ‘Multi-level Marketing’ (MLM) genoemd. Het draait allemaal om het verplaatsen van producten en diensten door relaties met anderen op te bouwen (netwerken). Het belangrijkste verschil in netwerkmarketing en de andere soorten verkopen hierboven is dat je bij netwerkmarketing zaken voor jezelf doet… niet alleen… om producten en/of diensten aan anderen te leveren.
Als u ervoor kiest om dit soort zaken op te bouwen met het bedrijf dat u heeft gesponsord, kunt u in de meeste gevallen, als u naar een ander gebied verhuist, doorgaan met het opbouwen van uw netwerk zonder het volume van de groep die u achterliet te verliezen. Bij de meeste netwerkmarketingbedrijven koopt u ofwel producten en/of diensten van het bedrijf dat u vertegenwoordigt tegen groothandelsprijzen en levert u deze vervolgens aan uw klanten tegen een kleinhandelsprijs (het verschil is uw winst), OF u probeert persoonlijk de producten/ diensten zelf en deel hun voordelen vervolgens met anderen. Dan kunnen ze ze via uw bedrijf kopen… meestal tegen een lagere prijs dan ze momenteel betalen. U krijgt dan een percentage uitbetaald over uw gebruik en over het voortgezette gebruik van die producten/diensten.
Wanneer u uw eigen bedrijf opbouwt door andere gemotiveerde personen zoals uzelf te sponsoren en op te leiden, bouwt u een ‘netwerk’ op waarmee u de beweging van uw producten en/of diensten kunt kanaliseren. Het geld dat met dit soort kansen wordt verdiend, kan levensveranderend zijn en wordt voornamelijk verdiend via netwerkopbouwactiviteiten. Maar grote bonussen en uitstaande restinkomsten komen ook uit het product- en serviceaanbod. Je krijgt keer op keer betaald voor producten/diensten die je maar één keer hoefde te leveren! Let op : als u vanuit huis werkt, kunnen er ook aanzienlijke belastingvoordelen zijn.
Multi-level marketing (MLM) :
Dit is de oudere term die eerder werd gebruikt voor wat hierboven wordt aangeduid als netwerkmarketing. Het verwijst naar een systeem van compensatie dat wordt verstrekt aan personen op meer dan één niveau die ervoor zorgen dat het product beweegt of de dienst wordt verleend. (Sommige van de illegale ‘piramideschema’s’ die hieronder worden besproken en ketendistributieschema’s/brieven hebben geprobeerd zichzelf voor te doen als MLM-bedrijven, wat voor veel verwarring en onjuiste veronderstellingen heeft gezorgd.)
Piramideschema :
De meeste netwerkmarketingmogelijkheden zijn GEEN ‘piramideschema’s’. Piramidespelen zijn illegaal en omvatten niet het verkeer van producten of diensten. Als een product niet beweegt, kun je het geen ‘marketing’ noemen.
Weergave van piramide versus netwerkmarketing:
Piramide
De meeste bedrijven die een product vervaardigen of een dienst verlenen, zijn gebouwd en georganiseerd in de vorm van een piramide. De fabrikant/leverancier staat bovenaan de piramide, het verkoopteam staat in het midden en klanten staan onderaan. Het verschil in Pyramid Marketing is niet zozeer dat het van bovenaf is opgebouwd, als wel het feit dat er bovenaan geen productie of service is en onderaan geen klantenbestand. Er is alleen de persoon die het bedrijf aan de top heeft gestart, en degenen die onder die persoon staan, worden alleen aangenomen en betaald om andere recruiters te werven. Aangezien er geen producten en/of diensten zijn, zijn er geen klanten en wordt er geen waarde ontvangen (behalve wervingsbonussen).
Netwerkmarketing (of MLM) :
Netwerkmarketing/MLM-bedrijven hebben dezelfde vorm en functies als de meeste van de bovenstaande bedrijven, maar bij netwerkmarketing is er altijd de verplaatsing van producten, diensten (of beide) naar de klant, die de waarde van die producten/diensten ontvangt. . Netwerkmarketing gaat over het verplaatsen van producten en diensten door relaties met andere mensen op te bouwen (netwerken). Netwerkmarketing is een enorme zakelijke kans en is al zo’n 35 jaar in ons midden. Ze zouden er helemaal niet zijn geweest als ze illegaal waren! Sommige bedrijven die al twintig jaar bestaan, verdienden in hun eerste jaar of twee $ 2 miljoen tot $ 15 miljoen en zijn van plan in de toekomst een miljard dollar per jaar te doen. U kunt beginnen te zien hoe de juiste kans bij het juiste bedrijf de weg naar financiële onafhankelijkheid kan zijn!
Ik ben van mening dat het niet meer dan eerlijk is om u te vertellen dat kansen zoals deze GEEN ‘snel rijk worden’-schema’s zijn. Deze kansen vereisen dat je minimaal over de volgende eigenschappen beschikt:
– Motivatie – Je moet een zeer grote motivator of doel hebben
Wat is jouw ‘Waarom’? Waarom wil je slagen? Wat wil je van het leven?… en van deze kans?
Zijn je redenen sterk genoeg om de moed erin te houden als je ontmoedigd raakt… zoals we allemaal van tijd tot tijd doen?
– Een verlangen om het verschil te maken door anderen te helpen een verschil te maken
– Je moet ‘coachbaar’ zijn met leergierigheid en leergierigheid. Uw sponsors zullen er altijd zijn om u te helpen wanneer u hulp nodig heeft, maar u moet ook uzelf helpen door dagelijks te luisteren en te leren
– U moet vertrouwen hebben en geloven in uzelf, uw bedrijf, uw sponsor en uw diensten en producten. (Iedereen weet dat ‘als je denkt dat je het niet kunt, je het niet kunt ‘)
– Je moet een positieve, behulpzame houding hebben… die van binnenuit zichtbaar is… om echt behulpzaam te zijn voor je klanten en degenen die je lesgeeft (‘Negatieve Nellies’ doen het niet zo goed in deze business.. vooral omdat uw bedrijf is gebouwd op een fundament van relaties!
Artsen, advocaten en advocaten (om er maar een paar te noemen) besteden jaren en jaren na hun afstuderen aan de universiteit om hun beroep te leren. Hoewel het vak van netwerkmarketing niet zoveel tijd en moeite kost om te leren, moet je je realiseren dat het niet van de ene op de andere dag geleerd kan worden. Je kunt niet ontmoedigd raken na slechts een paar weken! U zult sponsors hebben die u bij elke stap helpen, maar u moet zowel het netwerkmarketingconcept als de producten/diensten van uw bedrijf bestuderen om succesvol te kunnen zijn in deze business. Om echt succesvol te zijn, moet je iemand anders dezelfde dingen kunnen leren die je hebt geleerd om hen te helpen succesvoller te zijn. Eerdere docenten en opvoeders waren in sommige gevallen succesvoller in netwerkmarketing dan eerdere verkoopprofessionals.
De meeste mensen in typische banen kunnen zich inleven in de hoeveelheid vrijheid die een fulltime baan bij netwerkmarketing zou kunnen bieden (zie de lijst ‘Vind ik leuk’ aan het begin van dit artikel), maar de meesten kunnen slechts gedeeltelijk beginnen. -tijd. Hoe sneller je de stap zet, hoe sneller je de ‘Dislikes’-items elimineert en de vrijheden begint te bereiken die je verdient. De beste manier om niet alleen te overleven, maar ook te gedijen in deze economie, is door middel van netwerkmarketing. Bedrijven moeten hun producten en diensten nog steeds verplaatsen. Ze moeten ofwel een groot, duur verkoopteam inhuren en betalen voor massale, dure advertenties, of ze moeten netwerkmarketing gebruiken om hun verhaal via mond-tot-mondreclame te vertellen. Ze kunnen ondersteuning bieden en distributeurs/vertegenwoordigers betalen op louter prestatiebasis om hun producten te promoten. In deze economie,
De ‘vangst’ op netwerkmarketing is het leren accepteren van een tijdelijk verlies van sociale waardering van niet-geïnformeerde mensen die het relatief nieuwe concept van relatiemarketing niet volledig begrijpen. Mensen zullen minder over je denken, niet alleen omdat ze ‘vastzitten’ in de oude manier van zakendoen, maar ook vanwege wat ze van hun vrienden/kennissen hebben gehoord over ‘Network Marketing’ of ‘MLM opportunities’. Deze vooropgezette overtuigingen hebben hen geleerd om netwerkmarketing te zien als een soort verheerlijkt loterijticket met krasnummers die de vrienden en familie vertegenwoordigen waarvan ze denken dat ze ‘goed in dit soort dingen kunnen zijn’. Als hun nummers niet winnen, geven ze het op en eindigen ze met niets… net als een lot.
Degenen die deze kans niet serieus namen, zeiden meestal tegen hun vrienden: ‘Kijk, ik ben er geweest. Ik heb het gedaan. Ik heb met iedereen die ik ken gesproken, en netwerkmarketing werkt gewoon niet. Bespaar je geld!” Dit wordt weer een gemiste kans, waarschijnlijk omdat ze er niet naar keken alsof ze een nieuw beroep aan het leren waren of een nieuw bedrijf begonnen. Ze hoopten gewoon ‘geluk te hebben’.
Het andere bezwaar dat u waarschijnlijk zult horen is: ‘Bemoei u daar niet mee. Het is een ‘piramidespel’.” Ze weten misschien wel of niet dat piramidespelen illegaal zijn. Ze zijn zich er waarschijnlijk niet van bewust dat netwerkmarketing de afgelopen 35 jaar niet zou hebben gefloreerd als het illegaal was. Ze beseffen waarschijnlijk ook niet dat dat de vorm en het kader van de piramide bijna alle bedrijven kunnen beschrijven. Alleen de bedrijven zonder producten, diensten of klanten, waar de distributeurs/vertegenwoordigers van dat bedrijf alleen inkomsten ontvangen voor het werven van andere recruiters, vallen doorgaans in de categorie ‘Piramideregelingen’.
Als je kunt omgaan met (en leert omgaan met de uitdaging van) de afwijzing van de mensen die deze misvatting over netwerkmarketing hebben, dan zullen bedrijven je een onbeperkte hoeveelheid geld betalen als je kunt leren blinden te helpen zien. Als u besluit netwerkmarketing te omarmen, samen met de inherente problemen, dan moet u leren een professional in het veld te worden. Hieronder staan enkele van de fasen van netwerkmarketing.
Posers – degenen die dit beroep als een loterij zien… in de hoop met zo min mogelijk moeite ‘het grote’ te winnen. Je mag in deze functie beginnen, maar als je er na 90 dagen nog steeds bent, kun je beter ‘een nieuw plan maken, Stan!’
Amateurs – ze richten zich op verschillende dingen, al ligt de focus nog steeds veel op ‘geluk’ – op zoek naar die ene aanmelding waar je rijk van wordt. De andere focus ligt op timing, positionering, training en snelkoppelingen. Kortom, alle snelle marketingtactieken worden geleerd en gebruikt.
Professionals – Wikipedia-definitie: Een persoon die wordt betaald om een gespecialiseerde reeks taken uit te voeren en deze tegen een vergoeding te voltooien. De mogelijke definitie van een netwerkmarketingprofessional is: Een persoon die een expert is in de vaardigheden die nodig zijn om een grote en succesvolle netwerkmarketingorganisatie op te bouwen.
Opwinding & passie zijn prachtig en zeer noodzakelijk, maar vakkennis en kunde ook. U moet alle aspecten kennen van niet alleen de producten/diensten die u vertegenwoordigt, de industrie van uw producten/diensten, maar ook hoe u het beste kunt opereren in het beroep van netwerkmarketing.
Er is gezegd dat er 3 elementen zijn voor een netwerkmarketingbedrijf:
1. Producten en/of diensten van het bedrijf
2. Compensatieplan, training en ondersteuning van het bedrijf
3. JIJ
De eerste twee elementen blijven voor iedereen hetzelfde, dus de enige variabele die succes of mislukking kan veroorzaken, is het derde element – JIJ! Professional worden betekent besluiten om nooit iemand of iets anders de schuld te geven van je mislukkingen. Accepteer verantwoordelijkheid voor wat alleen JIJ creëert. Gebruik uw bedrijf als hulpmiddel… nooit als excuus.
Als je begint met netwerkmarketing, zijn er volgens Eric Worre’s “Go Pro” zeven vaardigheden die nodig zijn om een enorm bedrijf op te bouwen:
1. Prospects vinden
2. Prospects uitnodigen om uw kans en/of product te begrijpen
3. Presenteren van uw kans/product aan uw prospects
4. Opvolgen van uw prospects
5. Uw prospects helpen om individuele bedrijfseigenaren/vertegenwoordigers te worden (of om klant te worden, als ze niet geïnteresseerd zijn in de mogelijkheid)
6. Uw nieuwe IBO/vertegenwoordiger helpen om goed van start te gaan door hen te begeleiden
7. Evenementen promoten
Iedereen kent het gezegde: ‘Alles wat de moeite waard is, kost tijd’. Dit geldt in netwerkmarketing net als in elk ander bedrijf. Dit is geen ‘snel rijk worden’-regeling. Als iemand een traditioneel bedrijf start, verwacht hij in de eerste paar jaar break-even te draaien en mogelijk zijn initiële investering in de eerste 5 jaar terug te betalen. Wanneer iemand een netwerkmarketingbedrijf start, verwacht hij zijn geld in de eerste maand terug te krijgen, in de tweede maand winst te maken en in de derde maand rijk te worden. Als dat niet gebeurt, wat vaak het geval is, geven ze Network Marketing de schuld. We hebben een betere manier om een bedrijf op te bouwen, maar het heeft geen ‘magische formule’. Alles van waarde heeft tijd nodig om zich te ontwikkelen. Je moet persoonlijk groeien naar het niveau dat je wilt bereiken. Kijk naar degenen die zijn geslaagd, leer waar mogelijk van hen en modelleer hun gedrag. Om meer te verdienen, moet je meer worden. Werk aan je vaardigheden en stop, afhankelijk van geluk, timing of positionering. Probeer niet het wiel opnieuw uit te vinden. De training en systemen die uw bedrijf heeft en dagelijks gebruikt, zijn er niet voor niets: het is bewezen dat ze werken. Vind mensen in uw bedrijf die de vaardigheden beheersen die u mist en bekijk ze of vraag direct om hulp. Bestudeer de vele audio- en videoprogramma’s die te maken hebben met succes in netwerkmarketing (probeer eens wat Jim Rohn-tapes). dagelijkse toepassingen zijn er niet voor niets: het is bewezen dat ze werken. Vind mensen in uw bedrijf die de vaardigheden beheersen die u mist en bekijk ze of vraag direct om hulp. Bestudeer de vele audio- en videoprogramma’s die te maken hebben met succes in netwerkmarketing (probeer eens wat Jim Rohn-tapes). dagelijkse toepassingen zijn er niet voor niets: het is bewezen dat ze werken. Vind mensen in uw bedrijf die de vaardigheden beheersen die u mist en bekijk ze of vraag direct om hulp. Bestudeer de vele audio- en videoprogramma’s die te maken hebben met succes in netwerkmarketing (probeer eens wat Jim Rohn-tapes).
Met alle beschikbare informatie over dit onderwerp, is het erg moeilijk om niet afgeleid te worden en je belangrijkste missie te vergeten: prospects vinden, uitnodigen, presenteren, opvolgen, afsluiten, mensen op de goede weg krijgen en evenementen promoten. Vind een balans tussen leren en doen… als je al je tijd besteedt aan leren, worden er geen prospects toegevoegd, worden er geen producten/diensten verplaatst en verdien je geen geld! Als je wilt leren hoe je met mensen aan de telefoon kunt praten, praat dan met meer mensen aan de telefoon. Wacht niet tot je volledige kennis van iets hebt voordat je het probeert. Actie moet het middelpunt van je focus zijn. Focus op hoeveel leerervaringen je kunt hebben, in plaats van je te concentreren op of het ‘goede’ of ‘slechte’ ervaringen waren. Hoe meer ervaringen je hebt, hoe meer je leert.
Kies een vaardigheid die u wilt ontwikkelen, maak een plan, voer uw plan uit en bekijk vervolgens uw resultaten voor toekomstige verbetering. Het toeval wil dat het onderwijzen van een onderwerp de beste manier is om het te leren, dus begin met alles wat je hebt geleerd aan je nieuwe individuele bedrijfseigenaren/vertegenwoordigers te leren, en kijk hoe snel je hen kunt helpen om ze op de hoogte te brengen in deze nieuwe beroep. Het zal hen helpen terwijl het jou helpt!
Let op het type mensen met wie u omgaat – vooral in de beginfasen van het leren van het bedrijf. Jim Rohn doceert de ‘Law of Association’, die in feite zegt dat je het gemiddelde wordt van de 5 mensen met wie je de meeste tijd doorbrengt. Je denkt, handelt, praat, kleedt en verdient zelfs zoals zij doen. Dit kan eng zijn… maar het is waar! Ga uit de buurt van giftige mensen om je heen, anders zullen ze je permanent proberen te onderdrukken. Breng meer tijd door met positieve mensen die dezelfde dromen en doelen hebben en met mensen die over de vaardigheden en kennis beschikken waarvan je denkt dat ze nodig zijn om te leren.
Samengevat hebben we uiteindelijk allemaal de keuze om in een baan te blijven en de dromen van iemand anders te vervullen, of de uitdagingen aan te gaan om een nieuwe manier te leren om onze dromen te verwezenlijken (en sommigen van ons hebben dat veel te lang uitgesteld!). Laat je door niemand voor de gek houden… dit is geen beslissing die lichtvaardig moet worden genomen! De emotionele ervaringen van netwerkmarketing kunnen een uitdaging zijn. Het vereist HARD werk, consistentie, focus en geduld om succes op de lange termijn te bereiken en te behouden, in plaats van geluk, timing, positionering of het ondertekenen van die ‘magische’ persoon. Hoewel dit hard werken kan zijn, is het goed werk dat mensen helpt hun dromen te verwezenlijken, en het is de beste manier die ik ken voor de gemiddelde persoon om te genieten van financiële vrijheid.
Als je een duidelijk beeld hebt van hoe deze vrijheid is, zul je merken dat de prijs die je moet betalen om deze vrijheid te bereiken met Netwerkmarketing erg laag is. Wanneer je anderen helpt dit soort vrijheid te bereiken, is dat ECHT lonend! Je hebt het vermogen om mensen te helpen een groter beeld van zichzelf te zien en hen te helpen hun leven te veranderen. Met Netwerk Marketing kun je echt ‘het verschil maken’!
Hoe sneller u actie onderneemt, hoe sneller u uw dromen kunt verwezenlijken! Bezoek mijn website op http://www.allenterprises.weebly.com voor uw GRATIS rapport dat meer uitleg geeft over de levensveranderende mogelijkheid die u een resterend inkomen kan opleveren uit diensten die dagelijks door bijna iedereen worden gebruikt . Stuur me je contactgegevens, en ik zal je ook een link geven naar een video die je leven kan veranderen… permanent! Handel nu! U zult er geen spijt van krijgen!